تمدید طرح صنعتی

مدت اعتبار طرح صنعتی پنج سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن خواهد بود. این مدت را می‌توان برای دو دوره پنجساله متوالی دیگر پس از پرداخت هزینه مربوط تمدید نمود، بطور کلی حداکثر ۱۵ سال حمایت می گردد. پس از انقضاء هر دوره که از پایان دوره شروع می‌شود، یک مهلت شش ماهه برای پرداخت هزینه تمدید ایجاد و همچنین جریمه تأخیر در نظر گرفته خواهد شد.
ضمنا هرگونه تغییر و انتقال اجازه استفاده باید کتباً همراه با مدارک مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نماید. اعمال این تغییرات با رعایت مقررات قانون و آیین نامه پس از ثبت معتبر خواهد بود.


مالک طرح صنعتی می تواند با پرداخت هزینه مقرر ، درخواست تمدید اعتبار ثبت طرح صنعتی را برای دو دوره پنج ساله متوالی دیگر بنماید . درخواست تمدید ثبت ، ظرف شش ماه قبل از انقضای مدت اعتبار ثبت طرح صنعتی در هر دوره ، به عمل خواهد آمد .


نکته: در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ظرف مهلت یاد شده ، امکان درخواست آن ظرف مهلت ۶ ماه پس از پایان اعتبار ثبت طرح صنعتی ، با پرداخت جریمه تأخیر طبق جدول هزینه ها وجود دارد ، در غیر این صورت ثبت طرح صنعتی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.


درخواست تمدید ثبت طرح صنعتی باید حاوی نکات ذیل باشد
شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و طرح صنعتی که تمدید آن مورد درخواست است.
طبقه یا طبقات کالاهای موضوع طرح صنعتی
اسم و آخرین نشانی کامل مالک طرح صنعتی ثبت شده


در موقع تمدید ثبت ، مرجع ثبت مکلف است طبقه محصولات را مطابق با جدیدترین ویرایش طبقه بندی بین المللی در دفتر ، ثبت و گواهی نامه تمدید ثبت طرح صنعتی را براساس آن تصحیح نماید . هزینه تغییر طبقات ناشی از اعمال ویرایش جدید طبقه بندی بین المللی و هزینه انتشار آگهی مربوط در روزنامه رسمی به عهده مالک علامت خواهد بود.
تمدید ثبت طرح صنعتی نمی تواند هیچ تغییری در آخرین شکل ثبت آن به وجود آورد.




Scroll to Top