داشتن علامت تجاری چه فوایدی دارد؟

دلایلی که باید علامت تجاری داشته باشیم.


برند شناسنامه و هویت محصولات شما خواهد بود.
اصولا مردم و مشتریان هر محصولی از اینکه به خوبی نتوانند با یک محصول رابطه برقرار کنند حس خوبی ندارند و این حس بد بزرگترین عامل دور شدن از محصول می شود. برند به محصولات هویت می دهد و از آنها در برابر محصولات زیاد بی شناسنامه در بازار یک محصول معتبر می سازد. وقتی محصولی دارای برند و یا یک نشان تجاری باشد دید جامعه به آن محصول به عنوان یک محصول معتبر تغییر می کند. شما با استفاده از برند و یا علامت تجاری در واقع به مشتریان خود نشانی می دهید و به آنها از تولید کننده ، نیات و اهداف وی و تلاش آنها برای داشتن مشتری با ارائه محصول با کیفیت شناسنامه دار دارید.


برند ابزاری برای تمایز محصولات و خدمات
شما به عنوان یک تولید کننده در بازار داخلی و خارجی به خوبی می دانید که محصولات مشبه در بازار چقدر برای محصولات شما و فروش بیشتر آنها دردسر ساز هستند. اغلب افرادی که از فروش کمتر علی رغم کیفیت خوب محصولات خود ناراضی هستند نمی دانند که شاید دلیل این موضع نداشتن اعتبار کافی است. با ثبت برند و علامت تجاری باعث می شوید محصولات شما در بین سایر محصولات مشخص شوند و در صورتیکه کیفیت خوب و مورد پسند داشته باشند در میان جامعه خیلی زود شهرت پیدا کرده و بواسطه این برند معرفی شده و همه قابل تشخیص باشد.


با ثبت برندبه مشتریانتان ادرس درست بدهید.
اگر شما می خواهید مشتریان خود را پس از چندی از دست ندهید باید به آنها یک علامت تجاری خاص نشان بدهید تا آنها در هر مکان بواسطه این نشان تجاری محصول شما را انتخاب کنند. وجود بی نهایت محصول مشابه و یا یک محصول مشابه زمانی که شما قابل تشخیص برای مشتریان خود باشید تفاوتی ندارد. آنها بدون در نظر گرفتن سایر برند ها تنها به سراغ شما خواهند آمد و ادرس محصول شما را برای خرید دنبال خواهند کرد. نباید انتظار داشته باشید که چون کیفیت محصول شما خوب بوده پس باید فروش شما به مشتریان فعلی همواره ادامه دار باشد. مشکلات زندگی آنقدر هستند که ذهن مشتری را درگیر کنند و او خیلی راحت نتواند دوباره سراغ محصول شما بیاید و از بین این همه محصول مشابه محصول شما را تشخیص دهد. یک برند عالی می تواند حافظه دیداری مشتریان را در سیطره خود در اورد تا تنها با یک نگاه مشتری فورا شما را انتخاب کند و همیشه شما را به یاد داشته باشد.

 

 

برند برای اخذ و یا دادن نمایندگی لازمه کار شما است.
استفاده از برند برای ایجاد نمایندگی و یا دریافت نمایندگی همواره جزئی لاینفک از قراردادهای کاری به حساب می آید. در واقع شما با استفاده از برند یا علامت تجاری است که فعالیت خود را توسعه می دهید و این برند لازمه هر گونه تغییر و توسعه در فعالیت شما خواهد بود.


برند به عنوان یک دارایی سودآور
وقتی برند در جامعه به خوبی پذیرفته شود و مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند یکی از دارایی های اصلی کسب و کار شما خواهد شد. از این رو به دنبال موفقیت های بیشتری که در فروش و بازاریابی خود داشته اید بسیاری از شرکت ها و افراد حقیقی نیز خواهان این خواهند شد که بتوانند از برند شما برای فروش محصولات خود استفاده نمایند. در این حالت شما می توانید با توجه به ارزش و اعتبار برند خود آن را قیمت گذاری کنید و مطابق با یک قرار داد اجازه استفاده از آن را به این افراد بدهید و در ازا آن سود زیادی به دست بیاورید.

 

با استفاده از شهرت برند میتوان وام دریافت کرد.

برند های موفق اعتبار آفرین هستند و آنها به خوبی در جامعه شناخته می شوند و این موضوع اعتبار شما را بسیار بیشتر می کند. یکی از این سازمان هایی که به این اعتبار بهای زیادی می دهد بانک ها و موسسات مختلف مالی هستند. آنها می دانند که شما اعتبار لازم را دارید پس برای اینکه به شما وام بیشتری بدهند تردید ندارند و حتی برای همکاری های بیشتر با شما اقدام خواهند کرد.

  
 




Scroll to Top