دسته: شرکت ها

اخذ تسهیلات بانکی برای شرکت ها!

 

در راستای نیل به اهداف بزرگ اقتصادی و تجاری، تسهیلاتی برای شرکت های ثبت شده در نظر گرفنه شده است.از جمله ی این مزایا و تسهیلات اخذ وام می باشد. معمولاَ شرایط دریافت وام در مورد بانک های مختلف و نوع وام متفاوت است .ما در ذیل ، قصد داریم تا به بررسی شرایط کلی اخذ وام برای شرکت ها بپردازیم. شایان ذکر است برای انجام مشاوره رایگان در این زمینه، می توانید با همکاران توانمند و با تجربه ی ما در مؤسسه سماء تماس حاصل فرمایید.


همان طور که می دانیم، شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن توسط موسسین تامین می گردد. در این گونه شرکت ها در بدو امر 35% از سرمایه باید در حساب مخصوصی سپرده شود.

شرکت های سهامی خاص نسبت به شرکت با مسئولیت محدود ، دارای اعتبار بیشتری بوده و اغلب برای افرادی که امور بازرگانی ، عمرانی ، شرکت های بیمه ، تولیدی و ... انجام می دهند مفید است .همچنین از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا مناسب است.
لذا، اخذ وام برای شرکت های سهامی خاص بسیار راحت تر بوده و معمولاَ تا سقف ده برابر سرمایه شرکت امکان اخذ وام و اعتبارات از بانک ها یا موسسات مالی امکان پذیر است .بنابراین، این شرکت ها برای دریافت وام مناسب ترند.


از اقدامات اولیه برای اخذ وام ثبت شرکت است. نکته ی حائز اهمیت در این رابطه این است که در هنگام ثبت ، می بایست در موضوع فعالیت شرکت عبارت " اخذ وام و تسهیلات از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی " عنوان گردد.


وام به شرکت ها به دو شیوه پرداخت می شود :
1- وام ایجادی با سرمایه

وام سرمایه ثابت برای خرید ماشین آلات جهت ایجاد ساختمان و تاسیسات

2- وام سرمایه در گردش
وام سرمایه در گردش به منظور پرداخت مواد اولیه و ...


مدارک مورد نیاز اخذ وام

اصولاَ برای اخذ وام از بانک ها نیاز به مدارک ذیل می باشد :

 

1- ارائه مدارک ثبتی شرکت شامل اساسنامه و تقاضانامه و ..
2- کپی شناسنامه و کارت ملی
3- ارائه کد اقتصادی شرکت
4- ارائه امضای شخص صاحب امضا که در روزنامه رسمی شرکت مشخص شده است.
5- مهر شرکت
6- طرح توجیهی

 




Scroll to Top