مزایای تاسیس شرکتهای تعاونی

شرکت هاي تعاونی ضمن برخورداري از جایگاه ومنزلت درخور وشایسته در تفکر دینی، به موجب اصول 43 و 44قانون اساسی و همچنین ساختکاري که در برنامه هاي 5ساله توسعه پیش بینی شده است و نیز عنایت خاص مقام هاي ارشد نظام به این بخش؛ می توانند از حمایت و پشتیبانی دولت بهره مند گردند و در مقایسه با بخش خصوصی، از تسهیلات ویژه برخوردار شوند. شرکت هاي تعاونی با استفاده از خردجمعی و تکیه به آراي مساوي در مجامع عمومی، داراي بهترین ارزش هاي انسانی، دینی و بین المللی می باشند و تجسم عینی اصول مردم سالاري به شمار می روند.


مزایای ثبت شرکتهای تعاونی: مزایای ثبت شرکتهای تعاونی
_برخورداري شرکت هاي تعاونی از یارانه 20درصدي حق بیمه کارفرما
_پیش بینی ردیف مستقل بودجه اي تحت عنوان شکل گیري و توانمند سازي تعاونی ها از ابتداي سال 1388
_امکان واگذاري 49درصد سهام تعاونی ها به غیراعضاء
_25درصد تخفیف براي درآمد مشمول مالیات ابرازي اتحادیه ها و تعاونی هاي متعارف و تعاونی هاي سهامی عام (برابر تبصره 6 الحاقی به ماده 105قانون مالیات هاي مسقیم مصوب 1366)
_کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه براي تأمین تمام یا بخشی از آورده هاي شرکت هاي تعاونی که اعضاء آن در زمان دریافت این حمایت جزء سه دهک اول درآمدي جامعه باشند .
_ارائه مشاوره،کمک به ارتقاي بهره وري،آموزشهاي عمومی،تخصصی ،کارآفرینی، مهارت و کارآموزي به صورت رایگان
_پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی و سایرهزینه هاي سرمایه گذاري اولیه یراي راه اندازيشرکت تعاونی .
_کمک به انجام مطالعات، تهیه طرح، راه اندازي بانک اطلاعاتی، تملک و آماده سازي اراضی
_حمایت مالی بانک توسعه تعاون از شرکت هاي تعاونی که با سرمایه اولیه5هزارمیلیارد ریال توسط دولت و به منظور تأمین منابع سرمایه اي بخش تعاونی تشکیل شده است .
_معافیت از پرداخت مالیات بر درآمد ابرازي به میزان 80%طی چهارسال براي شرکت هاي تعاونی تولیدي داراي پروانه بهره برداري (صنعتی و کشاورزي)که بیش از30کیلومتراز محدوده مرکز استان واقع شده اند و براي مناطق کم تر توسعه یافته میزان معافیت 100 %و بهمدت 10سال.





Scroll to Top