مدارک و مراحل ثبت علامت تجاری

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی:

-اصل مدارک شناسایی(شناسنامه،کارت ملی)

-اصل جواز کسب مرتبط با طبقات درخواستی یا کارت بازرگانیمدارک و مراحل ثبت علامت تجاری

-نمونه علامت


مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی:

-اصل مدارک شناسایی(شناسنامه،کارت ملی)مدیرعامل یا صاحبان امضاء

-اصل جواز کسب مرتبط با طبقات درخواستی یا کارت بازرگانی

-نمونه علامت

-روزنامه رسمی

-آخرین تغییرات شرکت


مراحل:

-ثبت اظهار نامه به صورت الکترونیکی

- بررسی اطلاعات وارد شده در اظهار نامه و ضمائم پیوست آن(بررسی مطابقت اظهار نامه با قوانین و جستجوی وجود مشابه یا عین علامت)

-صدور آگهی نوبت اول(تقاضای ثبت)

-چاپ آگهی نوبت اول(تقاضای ثبت) در روزنامه رسمی

-مشاهده آگهی توسط عموم به مدت سی روز که در صورت عدم اعتراض مراحل زیر طی میشود:

-صدور ابلاغیه پذیرش

-پرداخت هزینه حق الثبت

-صدور آگهی نوبت دوم(رسمی)

-چاپ آگهی نوبت دوم(رسمی)در روزنامه رسمی

-صدور گواهینامه ثبت علامت

نکته مهم:حداقل زمان مورد نیاز برای ثبت یک علامت 5 تا 6 ماه میباشد.




Scroll to Top